Na skróty:

Odzież Reklamowa

Co to jest odzież reklamowa?

Odzież reklamowa to element szeroko pojętych tekstyliów promocyjnych składających się z m.in. t-shirtów, bluz, toreb, polarów.
To najbardziej uniwersalne artykuły reklamowe, używana w każdej branży zarówno przez małe, średnie firmy jak i przez duże korporacje.

W jakim celu firmy korzystają z odzieży reklamowej?

Odzież reklamowa to potężne narzędzie marketingowe dla każdej branży. Potwierdza to wiele firm oraz instytucji dbających o swój wizerunek, które zrealizowały kampanie reklamowe zawierające odzież z nadrukiem.

Najistotniejsze zadanie artykułów reklamowych to zwiększanie lojalności wobec marki obecnych klientów oraz zwiększanie szans na kontakt z potencjalnym klientem.
Nie zmienia to faktu, że istnieje szereg innych zastosowań odzieży promocyjnej.

Upominek dla klienta

Dbanie o dobre relację z klientem to istotny element planu marketingowego przedsiębiorstwa.
Stąd, często przedstawiciele handlowi danej marki wręczają drobny upominek, aby wywołać pozytywne skojarzenia z marką.

Ponadto, firmy organizują konkursu oraz promocję w których można otrzymać artykuł reklamowy.
Tym sposobem, marka buduję pozytywną więź i zwiększa przywiązanie klienta.

Upominek dla pracowników

Odzież reklamowa wręczona pracownikowi stanowi praktyczny upominek. Jeśli ubranie jest stylowe i dobrej jakości, z pewnością będzie noszona również poza biurem.

Dodatkowo, odzież promocyjna z nadrukiem jest czynnikiem motywującym pracownika oraz zwiększa jego przywiązanie do firmy.

Stroje firmowe

Istnieją przypadki w których firmy nabywają odzież reklamową z nadrukiem na potrzeby wewnętrzne.
Celem jest stworzenie jednakowych strojów dla pracowników, co pozwala odróżnić klientów od personelu oraz wzmocni zespołowość wśród zatrudnionych.

Jednolite stroje pracowników świadczą o profesjonalizmie.
Szczególnie często można spotkać się z odzieżą reklamową jako strój firmowy w sklepach detalicznych, lokalach nocnych, restauracjach i firmach kurierskich.

Zalety wykorzystania odzieży reklamowej z nadrukiem do promocji firmy.

W przeciwieństwie do technologicznych gadżetów takich jak pendrive lub powerbank, ubrania są uniwersalne i każdy z nas je używa. Mija się z celem podarowanie artykułu reklamowego, który trafia do szuflady, a z którego obdarowany nie jest zadowolony.

Dodatkowo, odzież reklamowa nie jest kojarzona z gadżetami promocyjnymi. Dzięki temu stanowi nie natrętną formę promocji.

Dla wielu firm przeszkodą do dotarcia do dużego grona odbiorców jest budżet. Odzież promocyjna pozwala niewielkim kosztem dotrzeć do znacznych ilości potencjalnych klientów przez częstą ekspozycję.

Bez znaczenia, czy dotyczy to pracownika po godzinach pracy czy klienta noszącego odzież podarowaną w prezencie od przedstawiciela handlowego, jeśli pojawi się publicznie w polarze z logo danej firmy staję się swego rodzaj chodzącym billboardem.

Podsumowanie

Odpowiednio dobrana odzież reklamowa niesie ze sobą wiele korzyści. Dla wielu firm stanowi element rocznego budżetu marketingowego.

Choć, wydaje się bardziej problematyczna do nabycia od prostych gadżetów reklamowych (wymaga przymierzania, dobrania rozmiaru itd.), coraz więcej firm rezygnuje z przestarzałych kalendarzy, długopisów i smyczy na rzecz odzieży promocyjnej.

Przygniatająca przewaga ilości korzyści sprawia, że odzież reklamowa to tzw. must-have każdej firmy dbającej o swój wizerunek.